ACT 2012 (en vorige versies ook volgens mij) maakt automatisch geschiedenis aan als je een contactpersoon aanmaakt, bedrijf aanmaakt enz. Dat geeft alleen maar vervuiling (bij ons). Hoe kan dit uitgeschakeld worden.
Alvast bedankt. Mark.
Automatisch geschiedenis gereneren uitschakelen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 mei
-
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 18 okt
Re: Automatisch geschiedenis gereneren uitschakelen
Sommige van die geschiendenissen kun je uitzetten in de voorkeuren van ACT!. Extra - Voorkeuren en dan tabblad Admin - Bedrijfsopties. Daar zet je de onderste 2 opties uit.
Er wordt ook geschiedenis gemaakt als je bepaalde velden wijzigt. Bijvoorbeeld bij het veld Laatste Resultaat. Dat kun je uitzetten in het ontwerp van de database. Je kunt dat vinden bij Extra - Velden Definieeren en dan dubbelklikken op het veld. De optie is Generate History. Zodra je dat uitzet wordt er geen nieuwe geschiedenis meer aangemaakt als het veld wordt gewijzigd.
Succes.
Er wordt ook geschiedenis gemaakt als je bepaalde velden wijzigt. Bijvoorbeeld bij het veld Laatste Resultaat. Dat kun je uitzetten in het ontwerp van de database. Je kunt dat vinden bij Extra - Velden Definieeren en dan dubbelklikken op het veld. De optie is Generate History. Zodra je dat uitzet wordt er geen nieuwe geschiedenis meer aangemaakt als het veld wordt gewijzigd.
Succes.