Automatisch geschiedenis gereneren uitschakelen

Het Nederlandse Act! forum
Mark HEVAMI
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei

Automatisch geschiedenis gereneren uitschakelen

Bericht door Mark HEVAMI » 13 feb

ACT 2012 (en vorige versies ook volgens mij) maakt automatisch geschiedenis aan als je een contactpersoon aanmaakt, bedrijf aanmaakt enz. Dat geeft alleen maar vervuiling (bij ons). Hoe kan dit uitgeschakeld worden.

Alvast bedankt. Mark.

Inge van Gemert
Berichten: 507
Lid geworden op: 18 okt

Re: Automatisch geschiedenis gereneren uitschakelen

Bericht door Inge van Gemert » 09 mei

Sommige van die geschiendenissen kun je uitzetten in de voorkeuren van ACT!. Extra - Voorkeuren en dan tabblad Admin - Bedrijfsopties. Daar zet je de onderste 2 opties uit.
Er wordt ook geschiedenis gemaakt als je bepaalde velden wijzigt. Bijvoorbeeld bij het veld Laatste Resultaat. Dat kun je uitzetten in het ontwerp van de database. Je kunt dat vinden bij Extra - Velden Definieeren en dan dubbelklikken op het veld. De optie is Generate History. Zodra je dat uitzet wordt er geen nieuwe geschiedenis meer aangemaakt als het veld wordt gewijzigd.

Succes.

Plaats reactie