shopify stats

Ik ben overgestapt naar act10 en heb zelf een database aangemaakt met velden die wij voor de onderneming gebruiken. Nu krijg ik een foutmelding bij het openen van de database;

[img:ue9g4uuj]http://www.remax-mg.nl/Foutmelding%20act.jpg[/img:ue9g4uuj]

Iemand enig idee wat ik moet aanpassen om de foutmelding er uit te kunnen halen?

[b:ue9g4uuj]Tevens heb ik nog een vraag.[/b:ue9g4uuj] Act draait op een windows 2008 server icm office 2007. Bij het maken van een gepersonaliseerde mailing of een sjabloon wat ik aan meerdere geselecteerde personen wil verzenden dan duurt het maken van de brieven ééérg lang. Zeker in vergelijking met act6 vanwaar ik overgestapt ben. Daar werd Word ook meteen geopend en zag je hoe ver act was met het aanmaken van de brieven. Bij act10 heb je daar geen zicht op en moet ik bijv. bij het maken van ca. 100 brieven zo'n 15 minuten wachten voordat deze op het scherm gepresenteerd worden.

Iemand enige idee waar dit aan kan liggen, of is dit normaal bij act10?

Bij voorbaat dank !!

Ik ben overgestapt naar act10 en heb zelf een database aangemaakt met velden die wij voor de onderneming gebruiken. Nu krijg ik een foutmelding bij het openen van de database; [img:ue9g4uuj]http://www.remax-mg.nl/Foutmelding%20act.jpg[/img:ue9g4uuj] Iemand enig idee wat ik moet aanpassen om de foutmelding er uit te kunnen halen? [b:ue9g4uuj]Tevens heb ik nog een vraag.[/b:ue9g4uuj] Act draait op een windows 2008 server icm office 2007. Bij het maken van een gepersonaliseerde mailing of een sjabloon wat ik aan meerdere geselecteerde personen wil verzenden dan duurt het maken van de brieven ééérg lang. Zeker in vergelijking met act6 vanwaar ik overgestapt ben. Daar werd Word ook meteen geopend en zag je hoe ver act was met het aanmaken van de brieven. Bij act10 heb je daar geen zicht op en moet ik bijv. bij het maken van ca. 100 brieven zo'n 15 minuten wachten voordat deze op het scherm gepresenteerd worden. Iemand enige idee waar dit aan kan liggen, of is dit normaal bij act10? Bij voorbaat dank !!
edited Jan 5 '15 om 4:56 pm

Als je de database niet meer kunt openen, kun je deze onderhouden bij actdiag. Volg deze stappen: 1. Sluit ACT! 2. Start - uitvoeren - [i:34hievtg]actdiag[/i:34hievtg] - enter 3. Databases 4. Database list 5. Selecteer je database en klik op Repair database Probeer daarna of je in ACT! de database weer kunt openen. Je tweede vraag: Open eerst Word en Outlook en probeer het dan nogmaals. Wis ook de tijdelijke Windows bestanden uit de %temp% folder.

Als je de database niet meer kunt openen, kun je deze onderhouden bij actdiag. Volg deze stappen: 1. Sluit ACT! 2. Start - uitvoeren - [i:34hievtg]actdiag[/i:34hievtg] - enter 3. Databases 4. Database list 5. Selecteer je database en klik op Repair database Probeer daarna of je in ACT! de database weer kunt openen. Je tweede vraag: Open eerst Word en Outlook en probeer het dan nogmaals. Wis ook de tijdelijke Windows bestanden uit de %temp% folder.

Inge, De foutmelding komt na een seconden of 10-20 na het openen van de database. De database zelf kom ik gewoon in, alles werkt ook na behoren. Het is alleen 'irritant' dat de foutmelding in beeld zit. Er zal wel ergens een fout zitten in de database vermoed ik dan, de vraag is alleen wat er dan fout is en hoe je dit kunt herstellen. Is er een manier om daar achter te komen? Aangaande de brieven; het openen zetten van outlook en word maakt het maken van een gepersonaliseerde mailing niet sneller. Het doorlopen van alle contactpersonen gaat goed en 'redelijk' snel. Het laden van het bestand gaat goed in beginsel. De balk loopt vol en blijft, wanneer deze vol is gelopen op dat punt staan en dan duurt het voor bijv. 115 brieven ruim een kwartier voordat deze getoond worden...is dat normaal of is dat bij andere / jou niet? <!-- sik word niet goed van dat ding -->ik word niet goed van dat ding<!-- sik word niet goed van dat ding --><!-- s:wink: -->:wink:<!-- s:wink: -->

Inge, De foutmelding komt na een seconden of 10-20 na het openen van de database. De database zelf kom ik gewoon in, alles werkt ook na behoren. Het is alleen 'irritant' dat de foutmelding in beeld zit. Er zal wel ergens een fout zitten in de database vermoed ik dan, de vraag is alleen wat er dan fout is en hoe je dit kunt herstellen. Is er een manier om daar achter te komen? Aangaande de brieven; het openen zetten van outlook en word maakt het maken van een gepersonaliseerde mailing niet sneller. Het doorlopen van alle contactpersonen gaat goed en 'redelijk' snel. Het laden van het bestand gaat goed in beginsel. De balk loopt vol en blijft, wanneer deze vol is gelopen op dat punt staan en dan duurt het voor bijv. 115 brieven ruim een kwartier voordat deze getoond worden...is dat normaal of is dat bij andere / jou niet? &lt;!-- sik word niet goed van dat ding --&gt;&lt;img src="{SMILIES_PATH}/computer/waah.gif" alt="ik word niet goed van dat ding" title="ik word niet goed van dat ding" /&gt;&lt;!-- sik word niet goed van dat ding --&gt; &lt;!-- s:wink: --&gt;&lt;img src="{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif" alt=":wink:" title="Wink" /&gt;&lt;!-- s:wink: --&gt;

Als je in de database zit, in ACT! kies dan voor Extra - Database onderhouden - controleren en repareren. Doe eens start - uitvoeren %temp% enter en leeg de map die dan geopend is. (tijdelijke windows map.) Laat even weten of dat helpt.

Als je in de database zit, in ACT! kies dan voor Extra - Database onderhouden - controleren en repareren. Doe eens start - uitvoeren %temp% enter en leeg de map die dan geopend is. (tijdelijke windows map.) Laat even weten of dat helpt.

Inge, Het lijkt er op dat dit heeft mogen helpen. De melding komt (vooralsnog <!-- s:lol: -->:lol:<!-- s:lol: --> ) niet meer in beeld <!-- ssuper -->super<!-- ssuper --> Bedankt voor de moeite zover !! <!-- snerd -->nerd<!-- snerd -->

Inge, Het lijkt er op dat dit heeft mogen helpen. De melding komt (vooralsnog &lt;!-- s:lol: --&gt;&lt;img src="{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif" alt=":lol:" title="Laughing" /&gt;&lt;!-- s:lol: --&gt; ) niet meer in beeld &lt;!-- ssuper --&gt;&lt;img src="{SMILIES_PATH}/smiliesani/icon_thumleft.gif" alt="super" title="super" /&gt;&lt;!-- ssuper --&gt; Bedankt voor de moeite zover !! &lt;!-- snerd --&gt;&lt;img src="{SMILIES_PATH}/icon_e_geek.gif" alt="nerd" title="computernerd" /&gt;&lt;!-- snerd --&gt;
33
x bekeken
4
reacties
0
volgers
live voorbeeld
minimaal 10 tekens
WAARSCHUWING: Je bent genoemd %MENTIONS%, maar zij kunnen dit bericht niet zien.
Opslaan...
Opgeslagen
Alle berichten in dit onderwerp zullen worden verwijderd ?
Concept ... Klik om door te gaan met typen
Verwijder concept