shopify stats

De laatste tijd krijg ik veel vragen over het delen van de database. Stel dat je een netwerk hebt van 2 computers die onderling verbonden zijn zonder een echte server. Als je op een van beide computers (Computer-A) de database hebt staan dan kun je die delen met de andere computer (Computer-B). Dat gaat als volgt:

Op Computer-A open je ACT! en open je database. [/list:o:1u4l3d2o]
      Dan kies je Extra - database onderhoud - Database delen daar zet je het vinkje aan[/list:o:1u4l3d2o]
        Dan kopieer je het *.PAD bestand naar het bureaublad van Computer-B[/list:o:1u4l3d2o]
          Open het PAD bestand en login in de database[/list:o:1u4l3d2o] Als je een foutmelding krijgt over de firewall, zet dan de firewall uit. Als het dan nog niet lukt, open je het PAD bestand in het kladblok en wijzig je de hostnaam in het ip-adres van Computer-A. Je kunt dit omzeilen door het bestand lmhosts aan te passen. Zie hier hoe dat moet. :[url:1u4l3d2o]http://support.microsoft.com/kb/180094/nl[/url:1u4l3d2o] Succes Inge
De laatste tijd krijg ik veel vragen over het delen van de database. Stel dat je een netwerk hebt van 2 computers die onderling verbonden zijn zonder een echte server. Als je op een van beide computers (Computer-A) de database hebt staan dan kun je die delen met de andere computer (Computer-B). Dat gaat als volgt: [list=1:1u4l3d2o]Op Computer-A open je ACT! en open je database. [/list:o:1u4l3d2o] [list=2:1u4l3d2o]Dan kies je Extra - database onderhoud - Database delen daar zet je het vinkje aan[/list:o:1u4l3d2o] [list=3:1u4l3d2o]Dan kopieer je het *.PAD bestand naar het bureaublad van Computer-B[/list:o:1u4l3d2o] [list=4:1u4l3d2o]Open het PAD bestand en login in de database[/list:o:1u4l3d2o] Als je een foutmelding krijgt over de firewall, zet dan de firewall uit. Als het dan nog niet lukt, open je het PAD bestand in het kladblok en wijzig je de hostnaam in het ip-adres van Computer-A. Je kunt dit omzeilen door het bestand lmhosts aan te passen. Zie hier hoe dat moet. :[url:1u4l3d2o]http://support.microsoft.com/kb/180094/nl[/url:1u4l3d2o] Succes Inge

lmhosts aanpassen: Start uitvoeren [code:2yotlc94]%SystemRoot%\System32\Drivers\Etc[/code:2yotlc94] hosts bestand openen in notepad ipadres van Computer-A met de naam toevoegen: [attachment=0:2yotlc94]<!-- ia0 -->lmhosts.JPG<!-- ia0 -->[/attachment:2yotlc94]

lmhosts aanpassen: Start uitvoeren [code:2yotlc94]%SystemRoot%\System32\Drivers\Etc[/code:2yotlc94] hosts bestand openen in notepad ipadres van Computer-A met de naam toevoegen: [attachment=0:2yotlc94]&lt;!-- ia0 --&gt;lmhosts.JPG&lt;!-- ia0 --&gt;[/attachment:2yotlc94]

Ook wij hebben sinds de upgrade naar ACT10 een probleem met het delen van een database. Ik heb onderstaande geprobeerd, maar is helaas niet gelukt. In act 9 ging altijd alles <!-- szon -->zon<!-- szon -->der problemen en nu kan nog maar 1 computer in de database. Kan jij misschien nog een mogelijkheid aangeven hoe deze deling van de database wel tot stand kan komen? Ik heb de helpdesk van ACT gebeld maar die komen er niet uit en willen wel iemand langssturen maar dat kost ongeacht het probleem bijna € 500,--. Om de situatie even te schetsen: Op computer A draait act10 met een database die opgeslagen staat op een externe harde schijf. Computer B draait ook met act10 en deelt normaal alle gegevens van deze externe harde schijf. Op dit moment kan je vanaf computer B nog steeds alle documenten ed van de externe schijf halen, alleen dus niet de database openen. bIJ ACT op computer A staat er een vinkje bij database delen; ook heb ik geprobeerd om de database op het bureaublad van B te zetten. Ik hoop dat dit genoeg informatie is om tot een oplossing te komen. Alvast bedankt

Ook wij hebben sinds de upgrade naar ACT10 een probleem met het delen van een database. Ik heb onderstaande geprobeerd, maar is helaas niet gelukt. In act 9 ging altijd alles &lt;!-- szon --&gt;&lt;img src="{SMILIES_PATH}/smiliesani/icon_sunny.gif" alt="zon" title="zon" /&gt;&lt;!-- szon --&gt;der problemen en nu kan nog maar 1 computer in de database. Kan jij misschien nog een mogelijkheid aangeven hoe deze deling van de database wel tot stand kan komen? Ik heb de helpdesk van ACT gebeld maar die komen er niet uit en willen wel iemand langssturen maar dat kost ongeacht het probleem bijna &euro; 500,--. Om de situatie even te schetsen: Op computer A draait act10 met een database die opgeslagen staat op een externe harde schijf. Computer B draait ook met act10 en deelt normaal alle gegevens van deze externe harde schijf. Op dit moment kan je vanaf computer B nog steeds alle documenten ed van de externe schijf halen, alleen dus niet de database openen. bIJ ACT op computer A staat er een vinkje bij database delen; ook heb ik geprobeerd om de database op het bureaublad van B te zetten. Ik hoop dat dit genoeg informatie is om tot een oplossing te komen. Alvast bedankt

Kun je voor beide pc's aangeven welke soort computers je hebt? Windows XP, Vista, Windows 7? Heb je geprobeerd de firewall uit te zetten op beide pc's?

Kun je voor beide pc's aangeven welke soort computers je hebt? Windows XP, Vista, Windows 7? Heb je geprobeerd de firewall uit te zetten op beide pc's?
49
x bekeken
0
reacties
0
volgers
live voorbeeld
minimaal 10 tekens
WAARSCHUWING: Je bent genoemd %MENTIONS%, maar zij kunnen dit bericht niet zien.
Opslaan...
Opgeslagen
Alle berichten in dit onderwerp zullen worden verwijderd ?
Concept ... Klik om door te gaan met typen
Verwijder concept